MUNZUR ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ KULÜPLERİ VE TOPLULUKLARI YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 – (1) Bu yönergenin amacı;
a) Munzur Üniversitesi öğrencilerinin sosyal, toplumsal ve kültürel gelişmelerine katkı sağlamak, beden ve ruh sağlığını korumak,
b) Öğrencileri üniversitenin kurumsal kimliğine uygun araştırıcı ve yaratıcı niteliklere sahip olarak yetiştirebilmek, bütçe olanakları çerçevesinde fırsatlar sağlayarak dinlenme ve boş zamanlarını değerlendirme gibi sosyal gereksinimlerini karşılamak,
c) Bu amaçlar doğrultusunda oluşturacakları eğitim, sağlık, spor, sosyal, kültürel ve bilimsel amaçlı öğrenci kulüplerinin ve toplulukların kuruluş ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam ve dayanak
Madde 2 – (1) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 46 ve 47’nci maddeleri ile "Yükseköğretim Kurumları Medikal-Sosyal, Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği"nin 16 ve 17’nci maddelerine dayanılarak hazırlanan bu yönerge Munzur Üniversitesi Öğrenci Kulüplerine ve Topluluklarına ilişkin esasları kapsar.
Tanımlar
Madde 3 – (1) Bu yönergede geçen kavram ve tanımlar aşağıda belirtilmiştir.
a) Üniversite: Munzur Üniversitesini,
b) Rektör: Munzur Üniversitesi Rektörünü,
c) ÖKTK: Munzur Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunu,
ç) Öğrenci Kulübü-Topluluğu: Her biri farklı olmak üzere, öğrencilerin ders dışı zamanlarında, ilgi duydukları sosyal, kültürel, bilimsel ve sanatsal faaliyetler ile spor ve beceri alanlarında, programlar sunmak, etkinlikler düzenlemek suretiyle öğrencilerin her yönden gelişmelerini sağlamak amacı ile kurulmuş üniversite ve bölüm düzeyindeki öğrenci kulüplerini veya topluluklarını,
d) Akademik Danışman: Kulüp-topluluk çalışma esaslarının hazırlanmasına yardımcı olan ve faaliyetlerin yürütülmesinden sorumlu Munzur Üniversitesi bünyesinde kadrolu öğretim elemanını,
e) Öğrenci: Munzur Üniversitesi ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerini, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yönetim ve İşleyiş
Etkinliklerin yürütülmesi
Madde 4 – (1) Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu, öğrenci etkinlikleri için her yıl Eylül ayında Rektörce atanacak Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığından sorumlu Rektör Yardımcısı, Öğrenci Toplulukları Akademik Danışmanları arasından Rektörce atanacak bir kişi, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığınca belirlenecek bir temsilci ve Öğrenci Konseyi Temsilcisi olmak üzere beş üyeden oluşur. Komisyonun sekretarya hizmetlerini Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı yürütür.
Öğrenci kulüpleri ve toplulukları komisyonunun görev ve sorumlulukları
Madde 5 – (1) Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Öğrenci etkinliklerinin 2547 sayılı Kanunda belirtilen yükseköğretimin amaçlarına uygunluğunu sağlamak,
b) Öğrencilerin ders dışı bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif etkinliklerinin yürütülmesini programlamak, uygulanmasını denetlemek, her öğrencinin bu etkinliklerle ilgili en az bir topluluğa üye olmasını özendirmek,
c) Öğrenci kulüplerinin ve topluluklarının kurulmasına ilişkin önerileri değerlendirmek,
ç) Kulüplerin ve toplulukların etkinliklerini denetlemek,
d) Üniversitenin öğrenci kulüpleri ve toplulukları için sağladığı oda, alet, malzeme vb. şeylerin en yararlı biçimde kullanılmasını ve korunmasını sağlamak,
e) Öğretim yılı sonunda öğrenci kulüpleri-toplulukları ve etkinlikleri ile ilgili bir rapor hazırlamak,
f) İhtiyaç halinde toplanarak çalışmalarla ilgili durum değerlendirmesi yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları
Öğrenci kulüplerinin ve topluluklarının kurulması
Madde 6 – (1) Öğrenciler Bölüm/program düzeyindeki kulüp-topluluk kuruluş ve işleyişi ile ilgili ilk başvuruyu ilgili dekanlık/müdürlüklere, Üniversite düzeyindeki kulüp- topluluk başvurularını ise akademik danışmanın dilekçesiyle Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına yaparlar. Dilekçede en az 7 kişiden oluşan kurucu öğrenci üyelerin isimleri ve bölümleri belirtilir. Dilekçeye kulüp tüzüğü eklenmelidir. Kulüp ve topluluk kurma başvuruları eğitim-öğretim yılı başladıktan sonra akademik takvimin ilk iki ayı içerisinde yapılır. Yeni kurulan kulüpler ve topluluklar Rektörün veya ilgili Rektör Yardımcısının onayıyla işlerlik kazanır. Bölüm/program düzeyindeki topluluk ve kulüplere olanaklar ölçüsünde mekân ve demirbaş temini Bölüm/Program Başkanları tarafından, Üniversite düzeyindeki topluluk ve kulüplere ise Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkan lığı tarafından sağlanacaktır.
(2) Kuruluşuna izin verilen kulüp ve topluluk bir ay içinde genel kurulu toplayarak yönetim kurulunu seçer. Seçilen Topluluk Yönetim Kurulu Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyon Başkanının onayına sunulur.
Öğrenci kulüplerinin ve topluluklarının çalışma esasları
Madde 7 – (1) Öğrenci kulüplerinin ve topluluklarının çalışma esasları aşağıda belirtilmiştir:
a) Tüm öğrenci kulüpleri ve toplulukları, Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun bilgisi dâhilinde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bağlı olarak faaliyetlerini yürütürler.
b) Faaliyet gösterdikleri alanlarda konferans, panel, bilgi şöleni, gösteri, teknik gezi, seminer ve çeşitli yayın faaliyetleri vb. etkinlikler düzenlerler.
c) Kulüpler ve topluluklar üniversitenin akademik ortamına uygun düşmeyecek faaliyetlerde bulunamazlar, bulundukları takdirde faaliyetlerine son verilir.
ç) Aynı amaçla birden fazla öğrenci kulübü ve topluluğu kurulamaz, kendi faaliyet alanının dışına çıkamaz ve diğer kulüplerin ve toplulukların faaliyet alanlarına girmemeye özen gösterirler. Ancak kulüpler- topluluklar ortak faaliyet düzenleyebilirler.
d) Kulüpler ve topluluklar her yıl Ekim ayında olağan genel kurullarını yaparak yönetim organlarını oluşturmak zorundadırlar. Faaliyette bulunmayan, kulüpler ve topluluk yönergesine ve kulüpler ve topluluk tüzüğüne aykırı faaliyette bulunan kulüplerin ve toplulukların faaliyetlerine, Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunca son verilebilir.
e) Faaliyet alanları süreklilik arz etmeyen, belirli zaman aralığını kapsayan konularda kulüp ve topluluk kurulamaz.
f) Kulüpler ve topluluklar, yıllık faaliyet programlarını Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonuna onaylatmak zorundadırlar.
g) Kulüpler ve topluluklar düzenleyecekleri etkinliklerle ilgili olarak en geç 15 gün öncesinden Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonuna haber vermek ve onay almak zorundadırlar.
ğ) Akademik Danışmanın bilgisi ve onayı olmadan etkinlik düzenlenemez.
h) Kulüp-topluluk tarafından yıl içerisinde yapılan çalışmalarla ilgili hazırlanacak raporlar yılsonunda Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonuna verilir.
Akademik danışmanlık
Madde 8 – (1) Her kulübün ve topluluğun bir akademik danışmanı olması zorunludur. Zorunlu kalmadıkça bir öğretim elemanı birden fazla öğrenci kulübünde-topluluğunda akademik danışmanlık yapamaz.
(2) Bölüm düzeyindeki topluluk ve kulüplerin Akademik Danışmanı ilgili bölüm/programlardaki öğretim elemanları arasından bölüm/program başkanının onayı ile Üniversite düzeyindeki topluluk ve kulüplerin Akademik Danışmanı ise Üniversitenin öğretim elamanları arasından kendisinin de onayı alındıktan sonra Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu başkanının onayı ile belirlenirler.
(3) Yönergenin birinci maddesindeki amacın gerçekleşmesine yönelik kurulacak kulüplerle ve topluluklarla ilgili tüzük ve çalışma programlarının hazırlanmasında yardımcı olurlar.
(4) Kulüp-topluluk çalışmalarını yönerge ilkelerine bağlı kalarak denetler, yürütülmesine yardımcı olur ve faaliyetlerinden sorumlu olurlar.
(5) Kulübün-topluluğun gereksinimlerine göre bütçe hazırlığına yardımcı olur ve üniversitenin para, araç, gereç ve yer olanaklarından yararlanmak için gerekli yönetimsel girişimlerde bulunurlar.
(6) Yönetim kurulunun çalışmalarını ve karar defteri tutulmasını denetlerler.
(7) Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu tarafından düzenlenecek akademik danışman toplantılarına katılarak kulüpler ve topluluklar arasında anlayış ve işbirliğinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine katkıda bulunurlar.
(8) Kulüp-Topluluk Akademik Danışmanı mazeretli ya da mazeretsiz olarak danışmanlıktan ayrılması durumunda, Kulüp-Topluluk Yönetim Kurulunun müracaatı halinde Bölüm/Program/Öğrenci Kulüpleri-Toplulukları Komisyonu başkanının onayı ile yeni bir akademik danışman belirlenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kulüplerine ve Topluluklarına Üyelik
Üyelik
Madde 9 – (1) Munzur Üniversitesi bünyesinde kurulan Bölüm düzeyindeki Öğrenci Topluluk ve kulüplerine üniversitemiz ilgili bölüm/Programlardaki lisans, lisansüstü ve ön lisans öğrencileri, Üniversite düzeyindeki topluluk ve kulüplere ise üniversitemiz öğrencileri üye olabilir. Kulüplere ve topluluklara üye olmak isteyen, kulüp-topluluk tüzüğünü kabul eden ve üye olma şartlarını sağlayan öğrencilerin üyeliğe kabulü, kulüpler-topluluk yönetim kurulunun kararı ile olur. Öğrencilerin yönetim görevlerine seçilebilmeleri ve görevlerine devam edebilmeleri için disiplin cezası almamış olmaları gerekir. Öğrenciliğin sona ermesi veya başka nedenlerle yönetim görevini bırakmak zorunda kalanların yerine sıradaki yedek üyeler seçilir. Üniversitenin idari ve akademik personeli kulüplere ve topluluklara üye olabilir, her türlü etkinliklere katılabilir; ancak, yönetim/denetim görevlerine seçilemezler.
Kulüp ve topluluk üyeliğinin düşmesi
Madde 10 – (1) Kulübün-topluluğun amaçlarına aykırı çalışma yapanlar, disiplin cezası alanlar, verilen görevi yerine getirmeyenler, kulüp-topluluk yönetim kurulunun uyarısına karşın bu tutumlarında ısrar ederlerse, kulüp-topluluk yönetim kurulunun gerekçeli önerisi ve genel kurulun salt çoğunluk kararı ile üyelikten çıkartılırlar. Üyeliği sona eren öğrenci bir yıl süreyle aynı kulübe-topluluğa üye olamaz. Üyeliği sona eren öğrenciler itirazlarını öğrenci kulüpleri ve toplulukları komisyonuna yaparlar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kulüp ve Topluluk Organları
Organlar
Madde 11- (1) Kulüp ve Topluluk organları şunlardır:
a) Genel Kurul
b) Yönetim Kurulu
c) Denetleme Kurulu
Genel kurul
Madde 12 – (1) Kulübün ve topluluğun üst karar organı olup, topluluğun kayıtlı üyelerinden oluşur. Toplantıya katılan üye sayısının yarıdan bir fazlası ile karar alır. Çoğunluk sağlanamazsa bir hafta sonra aynı yerde toplantı tekrarlanır. Toplantıda yine yeterli sayı sağlanamazsa bu toplantıda çoğunluk aranmaz. Yönetim kurulunun ve denetim kurulunun önerileri ya da üye salt çoğunluğunun yazılı isteğiyle de olağanüstü toplanır. Olağan ve olağanüstü toplantılar bir hafta önceden duyurulur.
(2) Gerekli görüldüğü durumlarda Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu da genel kurulu toplantıya çağırabilir. Rektörlük gerek görürse genel kurulda gözlemci bulundurabilir.
Genel kurulun görevleri
Madde 13 – (1) Genel Kurulun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Her akademik yıl için akademik takvimin başlamasını takip eden ilk bir ay içinde salt çoğunlukla toplanarak yönetim kurulunu, denetleme kurulunu ve yedek üyelerini seçmek,
b) Varsa, tüzük değişiklik önerilerini görüşüp karara bağlamak,
c) Üye salt çoğunluğu ile üyelikten çıkarma kararını vermek,
ç) Yönetim ve denetleme kurullarının raporlarını görüşmek, yönetim kurulunu ibra etmek,
d) Öğrenci kulüp-topluluk amacının gerçekleşmesi için alınacak önlemler konusunda karar almak,
e) Öğretim yılı başında etkinlik raporlarını onaylamak, öğretim yılı sonunda ise kulübün-topluluğun dönem sonu raporunu ve denetleme kurulunun raporlarını incelemek ve karara bağlamak.
Yönetim kurulu
Madde 14 – (1) Yönetim kurulu, genel kurul tarafından gizli oy açık tasnif ile bir akademik yıl için seçilen en az beş asıl ve beş yedek üyeden oluşur. Yönetim kurulu yapacağı ilk toplantıda başkan, iki başkan yardımcısı, sayman ve sekreterini seçer. Yönetim kurulu başkanı aynı zamanda topluluk başkanıdır. Kulüp-topluluk başkanı kulüp-topluluk etkinliklerinin gerçekleştirilmesi ile ilgili yönetsel işlemleri yürütür ve kulüplerle-toplulukla Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı arasındaki iletişimi sağlar. Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu üyeliğin düşmesini gerektiren durumlarda kulüp-topluluk başkanını görevden alabilir. Yönetim kurulunun tüm çalışmaları, kulüp-topluluk akademik danışmanının bilgisi dâhilinde gerçekleşir.
(2) Yönetim kurulunda kararlar oy çokluğu ile alınır. Oy eşitliği halinde başkanın oyu iki sayılır. Toplantı gününden önce özrünü bildirmeksizin üç kez yönetim kurulu toplantısına gelmeyenlerin üyeliği sona erer ve yerlerine sırası ile yedek üyeler atanır.
Yönetim kurulunun görevleri
Madde 15 – (1) Yönetim kurulunun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Yeni üye kabulü, üyeliklerin güncellenmesi ve üyelikten çıkarılma işlemlerini yürütmek,
b) Yıllık çalışma programını hazırlamak ve uygulamak,
c) Kulübün-topluluğun yapacağı etkinlikler için gerekli izni almak,
ç) Genel kurul toplantılarının gün, saat ve yerini saptamak,
d) Kulübün-topluluğun üniversite içinde ve dışındaki etkinliklerini, dış haberleşmelerini Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonuna duyurmak ve onayını almak,
e) Seçim sonuçlarını en geç bir hafta içinde tutanakla Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na iletmek,
f) Kulüp-topluluk çalışma esaslarında gerekli gördüğü değişiklikleri hazırlamak ve genel kurula sunmak,
g) Üniversitede faaliyet göstermekte olan diğer kulüplerle-topluluklarla işbirliği yapmak.
Denetleme kurulu
Madde 16 – (1) Denetleme kurulu, genel kurul tarafından bir akademik yıl için gizli oy açık tasnif ile seçilen üç asıl ve üç yedek üyeden oluşur. Denetleme kurulunun boşalan asıl üyeliği sıradaki yedek üye ile doldurulur. Denetleme kurulu üyelerinin disiplin cezası almamış olması gerekir.
Denetleme kurulunun görevleri
Madde 17 – (1) Denetleme Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Kulübün-topluluğun bütçe ve hesap işlemleriyle ilgili defter ve belgeleri her eğitim-öğretim yılı sonunda incelemek, sonuçlarını bir rapor halinde yönetim kuruluna ve genel kurula sunmak,
b) Yönetim Kurulu tarafından düzenlenen bir sonraki eğitim-öğretim yılına ait topluluk etkinlik planı ve bütçesinin görüşüleceği toplantıda hazır bulunarak önerilerini bildirmek.
ALTINCI BÖLÜM
Mali İşler ve Kayıtlar
Mali hükümler
Madde 18 – (1) Kulüp-topluluk yönetim kurulu, her akademik yılın başında yıl içinde öngördüğü faaliyetlerin niteliğini, dökümünü ve maliyetini faaliyet programı şeklinde Öğrenci Kulüpler ve Toplulukları Komisyonu’na teklif eder. Mali hükümlerle ilgili faaliyet programı, Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun görüşünü belirten bir üst yazıyla ve Rektörlük makamının oluru alındıktan sonra uygulamasına geçilir.
Gelirler
Madde 19 – (1) Kulüpler-topluluklar, kendi adlarına gelir elde edemezler, harcama yapamazlar. Ancak yapılacak faaliyetlerde, kulüp-topluluk yönetim kurulu ve akademik danışmanın talebi, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın teklifi ve Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun uygun görüşü ile destekleyici firma seçimi yapılabilir.
Giderler
Madde 20 – (1) Munzur Üniversitesi öğrenci kulüpleri ve topluluklarının amaç ve işleyişi mali kaynağa ihtiyaç duyulan etkinlikler düzenlemeyi hedeflemese de, Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun izniyle gerçekleştirilecek topluluk faaliyetleri için ihtiyaç duyulan harcamalar, bütçe imkânları dâhilinde Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından karşılanır.
Destekleyici
Madde 21 – (1) Öğrenci kulüpleri ve toplulukları, etkinliklerini gerçekleştirmek amacıyla çeşitli özel, kamu kurum ve kuruluşlarından destekleyici yardım alabilirler. Destekleyicilik hizmeti almadan önce yapılacak işbirliğinin ve sağlanacak desteğin mahiyeti hakkında Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığına bilgi verilmelidir. Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu Başkanlığından onay alındığı takdirde etkinlik hazırlıklarına başlanmalıdır. Destekleyicilik alınacak kuruluşların yaptıkları etkinlikler ve tanıtım çalışmaları yasa ve yönetmeliklere uygun olmalıdır. Destekleyicilik anlaşması Munzur Üniversitesini yasal ve mali sorumluluğa itecek nitelikte olamaz. Alkol ve tütün ürünleri üreten şirketlerin destekleyicilik önerileri kabul edilmez.
Tutulacak defter ve dosyalar
Madde 22 – (1) Öğrenci kulüplerinde ve topluluklarında aşağıda belirtilen defter ve dosyalar tutulur:
a) Üye kayıt defteri: Bu defterde üyelerin birer fotoğrafları ile kimlik bilgileri, ev adresleri, sınıfları, bölümleri ve imzaları yer alır.
b) Gelen-giden evrak defteri,
c) Genel kurul ve Yönetim Kurulu karar defteri,
ç) Yıllık faaliyet planı defteri,
d) Yazışma dosyası: Bu dosyada çalışma programı, raporlar ve diğer belgeler bulunur.
(2) Kulüplerin ve toplulukların çalışmaları kapsamında kullandıkları demirbaşların kaydından ve korunmasından, topluluk defterlerinin tutulmasından, yazışmaların korunmasından, çalışmalar ile ilgili belge, fotoğraf gibi kulüp-topluluk arşivini oluşturacak belgeleri saklamaktan yönetim kurulu sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Kulüplerin, Toplulukların ve Üyeliğin Sona Erdirilmesi
Kulüplerin ve toplulukların kapatılması
Madde 23 – (1) Kulüp-Topluluk, genel kurulun üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun kararıyla kapatılabilir.
(2) Kulüp-Topluluk üye sayısının yönetim ve denetim organlarını oluşturacak sayının (yedek üyeler dâhil) altına düşmesi halinde, kulüp-topluluk Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun uygun görüşüyle kapatılır.
(3) Kulüp ve topluluk etkinlikleri kapsamında kulübün ve topluluğun, ülkenin genel ahlak kurallarıyla yürürlükteki yazılı kurallara ve üniversitenin kanun, yönetmelik ve yönergeleri ile öğrenci kulüpleri ve toplulukları yönergesine aykırı etkinliklerde bulunduğunun belirlenmesi durumunda; Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının teklifi, Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun uygun görüşüyle kulüp-topluluk kapatılır. Kulübün-topluluğun başkan ve tüm üyeleri hakkında ayrıca Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır, gerektiğinde bunlar hakkında yasal işlemlere başvurulur.
(4) Üç eğitim-öğretim yılında amacına uygun en az iki faaliyet yapmayan, çalışma raporunu en geç eğitim öğretim yılı sonuna kadar ve etkinlik programını her öğretim yılının ilk ayı sonuna kadar Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonuna vermeyen ve kulüp-topluluk tüzüğünde belirtilen sürede genel kurulunu toplamayan kulüp-topluluk, Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun önerisi üzerine Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yazılı olarak uyarılır. Yapılan uyarıları yerine getirmeyen kulüp-topluluk Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun uygun görüşüyle kapatılabilir.
(5) Gerekli çalışmaları yapmadığı için uyarılan kulüp-topluluk bir sonraki dönem içinde de çalışma yapmazsa ya da genel kurulunu toplamazsa Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonunun uygun görüşüyle kapatılır.
(6) Kulüplerle ve topluluklarla ilgili her türlü uyuşmazlıklar Öğrenci Kulüpleri ve Toplulukları Komisyonu tarafından karara bağlanır.
(7) Kapatılan kulüplerin ve toplulukların mal varlıkları uygun görülen diğer kulüplere-topluluklara veya Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına devredilir.
Disiplin işleri
Madde 24 – (1) Öğrenci kulüpleri ve topluluğu üyeleri, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerinde disiplin suçu olarak sayılan ve disiplin cezasını gerektiren hiçbir faaliyette bulunamaz. Hakkında disiplin cezası kesinleşmiş olanların kulüp-topluluk üyeliği sona erer.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlük
Madde 25 – (1) Bu yönerge Munzur Üniversitesi Senatosunda kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 26 – (1) Bu yönerge hükümlerini Munzur Üniversitesi Rektörü yürütür.