Tunceli Eğitim Vizyonu Çalıştayı

    

E-Vizyon62 

Eğitim Vizyonu (Teorik) 
Ekoloji vizyonu (Uygulamalı)
Ekonomi Vizyonu (Deneysel)
Etik vizyonu (Sosyal deney) 
… sosyal deney kısmından sonra daha alt bileşenleri ile 223 E (İngizcesi Türkçesi aynı) Evrensel olduğu için 
Eğitim; Beşer olan insanın doğal ve sosyal dengede sağlıklı yaşamasının mühendisliğini Kültür sanat spor etkinlikleri ile yapmaktır. 
Beşeri bilimler; kültür, kültürel çeşitlilik, bilgi, halk bilimi (Halk eğitim müdürlüğü)
Doğa bilimleri; Tunceli ilinde sürdürülebilir yenilikçi eğitim girişimciliği ekosistemlerinin keşfedilmesi ve deney atölyeleri şeklindeki uygulamalara öncelikle ekosistemlerden başlanması. 
Sosyal bilimler ; Zer Dağı’nda stratejik yönetim, munzur nehrinde makro ve mikro iktisat, 
Sağlık bilimleri ; tamamen doğal yetişen ürünlerle güvenilir gıda , ovaları vadileri dağları temiz çevre ve süngeç kaplıcalarında hastalıkların tedavisi
Mühendislik; Süredar ağaçlarının yoğun olduğu yerde boya elde etme şeklindeki kimya mühendisliği, o boyadan tulumu boyayıp ayran yapacak olan makina mühendisliği, buradan çıkan ürünlerin gıda mühendisliği
Kültür; yemek kültürü yoğurt kültürü, yoğurt medeniyeti ve yoğurt uygarlığı
Sanat; munzur nehrinin akışındaki sanat, tabiatın renklerindeki sanat, kuşların seslerindeki sanat, düzgün babanın dağlarındaki hüzün ve rüzgârdaki sanat, pertek termaldeki suyun bileşimindeki sanat, …
Spor ; alın terinin ve akıl terinin birlikte olduğu spor. İnfografik akıl sporu, innovasyon sporu, 
Misyon vizyon hedef amaç ilkeler strateji metot faaliyetler etkileri çıktıları ve sonuç on birlisinde Tunceli ili eğitim çınarı (kültür, kültürel çeşitlilik, bilgi, Halk bilimi, bilim, teknoloji, yenilik, kalkınma ve sürdürülebilirlik) 
Eylemi için düşündüğümüzde ilimizde bu işin çok güzel yapıldığını ifade etmek isterim. Bugün burada olmamızın sebebi en iyinin daha iyisini yapmak içindir. Dinle konuş oku yaz hayalet keşfet tasarla-yap şeklinde ifade edilen yedi modülden yazmayı ihmal ediyoruz, belki de en önemlisi doğada keşfi ihmal ediyoruz. Biz biliyoruz ki ilim kainatta vardır keşfedilmeyi bekler. Öyle inanıyorum ki ekosistemini ve ekosistemde keşfetmeyi eklediğimizde tasarla ve yap şeklindeki deney yap atölyelerimizden entegre olarak sürdürülebilirliğin başşehri tuncelimizden Tunceli fest şeklindeki etkinliklerle tekno fest in dünyaya liderliği için inovasyon bileşiğinde öncülük yapabileceğiz. Tunceli ilinin doğal ve vahşi tabiatında düşüncede özgür insanların özgün fikirler üreteceğine ve birimde öncülük edileceğine inanıyorum. Munzur Üniversitesi olarak bizim de bu yolculuktaki farklılaşma ve uluslararasılaşma ihtisasımız nadir elementlerdir. Dünyaya NE sarrafları yetiştirme hedefi ile kararlılıkla çalışıyoruz. Topraktaki sulardaki havadaki bitkideki tıbbi aromatik bitkilerdeki ve hayvanlardaki nadir elementleri araştırıyoruz, bireylerdeki nadir özellikleri araştırıyoruz ve kendileri için liderlik programları sunuyoruz. Tunceli ilimizi iklim değişikliğine deprem riskine diğer bir takım risklere karşı hazırlıklı olacak şekilde sosyo ekonomik çevresel ve kültürel bileşenlerinde “Aile İşletmeciliği Tipolojileri”belirliyoruz.

Prof. Dr. Kenan PEKER

Munzur Ünv. Rektörü